Bloggintresserade

onsdag 2 juni 2010

Sommar och Studentyra!


Nu har sommaren kommit, den underbara! Här i Kungälv går studenterna ut denna vecka. Det har märkts för jag har varit fullt sysselsatt med att göra kort :-) Tänkte visa några av mina alster.

Först ut Studentflickan Mirella från ScrapLyckan. Jag har maskat och satt Inkidos stämpel Den blomstertid nu kommer... bakom. Texten Grattis till Studenten! är så användbar. Här har jag använt blå gult band och sytt ett par gula korsstygn som dekoration. Ett litet hjärta fick pryda blomman.


 

Detta student kort i rosa och grönt, har jag sytt fast mönsterpappret på grön cardstock med symaskin. Jag har använt glitterlim på studentens klänning och rosorna på mönsterpappret. Lite 3 D lack på blombuketten och en egen gjord hattnål plus en liten fjäril fick pryda blommorna.

 

Ett student kort i grönt med Studenten Milton, pappren är från Inkido och på har jag stämplat med Inkidos splash plus strå stämpel. River ofta alla kanter, det kommer ni att märka :-) och chalkar också förstås. Bakom rosen i blomman har jag använt en filigran/pärlhatt dessa är så jätte fina!



Till sist ett blått kort med Maja designs papper Carpe Diem (Fånga dagen) det tycker jag passar. Blomman har jag dekorerat med kedja och slända. Den blå pearl markern är bra att ha hemma när pärlorna tagit slut. På blomman har jag gjort vattendroppar av 3 D lack.

Hoppas ni har blivit inspirerade av mina kort, de var jätte roliga att göra!

Lämna gärna en kommentar innan ni lämnar min sida, då blir jag jätte glad! :-)
Kramar till Er alla!!

Inga kommentarer: