Bloggintresserade

onsdag 22 september 2010

Bröllopstårta!

Först hade jag tänkt göra en bröllopstårta i tre våningar,
men under arbetets gång ändrade jag mig. 
Använde en rund burk med lock som jag målade med vit färg...
 
Och klädde med ett vitt embossat cardstock från
ScrapLyckan du hittar det här ...
Sedan klippte jag rosa tyll och mullberrypapper i ca 5 cm
breda remsor och vek ihop och sydde rynksöm..
Det går åt en hel del, jag har sett någon klä en hel burk
med mullberry papper så den ser ut som en riktig gräddtårta,
det blir otroligt fint om någon skulle vilja prova.

Tyllen var svår att få fast så jag fick trä ett smalt sidenband
i rynksömmen och sätta samma vita band längst ner på burken som
på locket för att göra ett stopp.
 Syns inte på bild, tyll och mullbery använda jag även på locket...
I hop med stora rosor och blad, kanten fick en tät rand med
halvpärlor, insidan klädde jag med spets...
Jag kommer säkert att göra fler drömtårtor...
Hoppas jag har inspirerat till att baka en tårta i papper!

Må så gott tills vi hörs nästa gång!
KRAMAR

2 kommentarer:

Heidi sa...

Åh... dette var aldeles nydelig!
Så lekkert pyntet og utført:)
Nydelig papir og farger.
Ha en fin kveld Ann-Charlotte, klem:)

Mim... sa...

Superläcker och inga kalorier jättebra.
Ha det bra.