Bloggintresserade

måndag 30 maj 2011

Till en musiker

Hejsan!
Nu har det varit många kort till damer sista
veckan, därför är det på sin plats med ett herre kort i dag.


Flygeln har jag stämplat direkt på mönsterpappret
från Maja Design. Hörnerna är gjorda med
Nellie Snellen hörndies.
Alfapet och siffror stansade med Tim Holtz 
"Vintage market" och "upon a time" sedan
lackade med crackle accents.
 Många olika röda blommor, gardenian i hörnet
 har jag färgat in själv med distress -fired brick-
Wellum notpapper som rullats, G-klaven hittade
jag i ett gammalt nothäfte.

Insidan är jag nöjd med.


närbilder

Här är en liten ficka gjord för blomstercheckar och
alla stämplar från Stempelglede.


Ser lite snett ut men det är fotografens fel :-)

Det gladde mig att få höra, att kortet blivit uppskattat
 av sin mottagare. :-D

Jag ler stort när jag tänker på alla frågor som jag fått
om mina inköp hos Magnolia i fredags!
Jag kan retas lite och säga många fina stämplar,
flera doohickeys, papper från Magnolia och
Melissa Frances, blommor, band, spets, bär på kvist
pärlor och bling! o s v hii hii
Jag har redan använt rätt många saker från inköpslistan,
ni kommer att få se efter hand. ;-D

Ha en riktig härlig start på veckan!!!

Kram på Er!


21 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot kort.
Hilsen Gitte

Sandra sa...

Jättefint kort! Flygeln är underbar!!

Ha det gott!

Lotta sa...

Men Gud....den flygeln bara måste jag ha!!! Shit så snygg!! Vilket underbart kort och insidan är ju sååå fint. Måste nu ut på nätet och leta efter flygeln, var har du köpt den??

Anonym sa...

Så vackert och den lilla rullen mellan blommorna va väldigt dekorativt.
MVH. Maud

Susanne sa...

Men herregud vad du skapat.... ljuvligt vackert både utsida och insida... Stämpeln är ju kanonfin och alla dekorationer... och pappersvalet och och och ALLT!!!! Ha en fantastisk vecka och jag ser fram emot dina nya skapelser :) Kramizar Susanne

Pinklady 68 sa...

Åå,så lekkert herrekort!! Perfekt til en musiker:-) Nydelige mønster ark, blomster, detaljer sammen! Lekkert både inni og utenpå:-)

Ha en fin og kreativ uke! Kos deg med alt ditt nye scrappe stæsj:-) Klem Laila.

Louise sa...

Vilket kort.
Syns att du lagt ner mycket tid på det.
Man ser även den röda tråden i det från början till slut.
Undra om personen gillar musik som ska få det hi hi hi
Så vackert.
Kram Louise

Kirsty Vittetoe sa...

That is lovely and elegant, thanks for sharing!
Hey, I have a giveaway here, please come join in the fun!
http://www.pixiedustpaperie.blogspot.com/

Heidi sa...

Wow dette er bare så lekkert Ann-Charlotte!
Så fint med flygelet:) Nydelig pyntet og flotte farger.
Mottageren setter nok stor pris på dette:)
Ha en fin dag du, klem:)

Carina sa...

Vad SNYGGT när du bröt med det röda. Stämpla direkt på mönsterpapperet har jag aldrig tänkt på att man kan göra. Vissa enkla grejor kan bli så snyggt och varför har jag inte tänkt på det....? Dagen stora fråga.....hi,hi....ler.
Kortet är jättefint.
Kramar

Emelie sa...

oj vilket fint kort :)

Kul att du ville vara med i tävlingen :) får hoppas att fler vill delta :)

Anneli Mellstrand sa...

Helt fantastiskt ,underbart fint kort ..........

Vilket jobb du lagt ner
Gillar detta jätte mycket

Kram
//anneli

Louise sa...

Åh, vilket underbart kort Ann-Charlotte!
Massvis med underbara stämplar och fantastiska papper :) Jag lovar att den som får det här välarbetade kortet kommer vara väldigt glad :)

Kram!

Unknown sa...

Så snyggt kort,
passar perfekt.
papprena har jag köpt på panduro.
det va ett paket med 4 eller 5 olika A-4 papper.
Kram Elin

Anonym sa...

Ahh, snyggt!
Försöker lära mig av dig att tänka mindre minialistiskt. Inte så himla lätt! Men dina resultat är snygga, så du gör ju rätt! ;-)
Kram
J

Monica W sa...

Man ska ju inte svära.....
Men det gjorde jag faktiskt när jag såg det här helt ljuvliga kortet.
Men naturligtvis var svordomen positiv.
Det var så snyggt o läckert.
Tack snälla för härlig inspiration.
Kram

-Sanna- sa...

Kjempefint.
Lekkert pyntet og flotte farger.

shirley-Sirje sa...

Toppenfint kort, fin blans och snygga detaljer!
Ha det!
Skånekramar

Mrs Mac sa...

This is beautiful!

Thank you for coming by my blog!

Sorry I made a mistake about the blog candy draw. I normally would not enter if one of the conditions is that you have to be a follower. My mistake- I didn't pick it up in the language difference! Sorry!

Hobbykroken sa...

Wowww, or et nydelig kort, flotte farger, og flygelet var kjempefint.


Ann Kristin

rockare sa...

Tjusigt kort. Stämpeln kunde jag inte låta bli att köpa!!